Skargę na brak dostępności można złożyć wtedy, gdy wcześniej złożyliśmy wniosek o
zapewnienie dostępności, a instytucja publiczna:
- nie zapewniła dostępności w ciągu 14 dni,
albo
- nie zapewniła dostępności w przedłużonym terminie, co nie może trwać więcej niż dwa miesiące,
albo
- odmówiła zapewnienia dostępności.
Skargę składa się do prezesa PFRON, a przyjmują je oddziały PFRON w każdym województwie. Należy ją złożyć w ciągu 30 dni od daty kiedy minęło 14 dni na zapewnienie dostępności lub
minięcia przedłużonego terminu, o którym poinformowała nas instytucja lub
gdy odmówiła nam ona zapewnienia dostępności.
W skardze na brak dostępności muszą się znaleźć:
dane adresowe osoby, która składa skargę,
opis bariery, która uniemożliwia mu skorzystanie z usług instytucji,
opis sposobu zapewnienia dostępności.
Do skargi warto załączyć kopię składanego wcześniej wniosku o zapewnienie dostępności.
Nie ma obowiązującego druku skargi, ale jest wzór z którego można skorzystać.
Jest on na stronie dostepnosc.pfron.org.pl
Skargę można złożyć osobiście w oddziale PFRON, przez ePUAP lub portal gov.pl. Skarga powinna być rozpatrzona jak najszybciej, w wyjątkowych sytuacjach w ciągu miesiąca lub dwóch.